mandag, september 28, 2009

Igangværende projekter / Works in progress


-Lige nu strikker jeg på to ting; en poncho til min ældste datter og en pigekjole strl 6 år. Ponchoen strikkes i dobbelt garn, Alpa fra Europris (blanding af uld/alpaca/acryl) og Drops alpaca, begge to i en mörk grå, nærmest sort, strikkes på pinde 5mm, ingen opskrift men jeg har et billede i hovedet og håbes den ender med at blive som jeg forestiller mig. Kjolen strikkes i en tråd pladegarn sammen med en tynd maskinstrikketråd i tre forskellige farver. Her har jeg en opskrift at stötte mig til, "kvardagskjole" fra Nöstebarn.no, men for at få den lidt större da pigen er næsten 6 år og opskriften kun går op til 4 år strikker jeg på lidt större pinde med lidt tykkere garn end anbefalet. Opskriftens kjole er ensfarvet, men jeg har så skelet lidt til det Geilske Tankestreg og laver striber som på den model og der skal så en tredje farve til bærestykket.

-Right now I´m knitting on two projects; a poncho for my oldest daughter and a girl´s dress size 6 years. The poncho is knitted with double yarn, two different alpaca yarns on needles US8, no pattern just a picture in my head. The dress is knitted with icelandic unspun together with a thin machine knitting thread in three different colours.

1 kommentar:

IF Stjernen sagde ...

Den kjole er sød og opskriften let at arbejde videre på. Jeg glæder mig til at se den færdige model.