mandag, november 21, 2005

Julegaveproduktion


Nu skal altså alt andet strik lige vente lidt mens jeg strikker nogle julegaver. Havde ellers for nylig startet op med denne cardigan/jakke til mig selv, med udgang i denne opskrift fra Rebecca-online, måtte dog ændre lidt på den da den er strikket i retstrik men jeg bestemte mig for at lave den i glatstrik. Jeg strikker i en tråd bomuld og en tråd uld, på pinde str 6. Men nu bliver den lagt til side indtil efter julegaveproduktion er overstået.



Den her skal være julegave til min brors lille pige, Alexandra. Jeg strikker efter Vivians opskrift "oppefra og ned raglan"(se överst til höjre på siden). Jeg har dog lavet en mindre modifiering til opskriften, har minsket maskeantall til halsen med 10 masker i hver störrelse og så bliver der i stedet for en udtagelse mer på bærestykket. Iövrigt en aldeles genial metode til at strikke tröjer. Ved ikke om det syns på billedet men jeg har strikket ind små hjerter med vrangmasker på forstykket, tror nok jeg må brodere omkring dem med en avvigende farve for at markere dem. Måtte göre noget for at den skulle blive mere "piget" i den drengede farve. Men det var det eneste garn jeg havde på lager der kunne bruges for min svigerinde vil have noget der kan vaskes i maskine og den lille hun siger at uld "bider", så derfor dette garn der er 80%acryl og 20%uld. Og jeg havde jo lovet at ikke köbe noget mere garn forelöbig! Jeg poster et nyt billede da den er helt færdig.
Sjalet til min mor er færdigstrikket, mangler "bare" at hæfte ender og blokke det. Det bliver rigtig smukt, strikket af en tråd Nikolaj-garn og en tråd Madil-seta, d.v.s. silke/merino/kid-mohair, på pinde str 5,5. Opskriften er herfra, se under 9/8, forresten en meget spændende blog.
Jeg poster et nyt billede af sjalen da den er helt færdig. Har nu startet op på nogle nye småting til börn, f.eks. pulsvarmere, halsvarmere o.fl.

Der vil löbende komme billeder på tingene når de bliver færdigstrikkede.

3 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Hej Frida.

Det er en sød kant du har lavet på raglanblusen. Og hvor er det sjal flot - både i mønster og farver.
Jeg har også haft kig på den cardigan :-) Men der er også lige nogle julegaver der skal være færdig her først.
KH Britta S

Karina sagde ...

Hej Frida.
Sikke en sød bluse - det gør da ikke noget den er blå, når der er sådan en fin piget kant på, og sjalet ja....det er da bare skønt!

Hilsner fra
Karina
http://www.123hjemmeside.dk/strikkekrogh

Karina sagde ...

Hej Frida.
Sikke en sød bluse - det gør da ikke noget den er blå, når der er sådan en fin piget kant på, og sjalet ja....det er da bare skønt!

Hilsner fra
Karina
http://www.123hjemmeside.dk/strikkekrogh