søndag, januar 03, 2016

Et helt nyt, ubrugt strikkeår.

Ja der er meget at gå igang med. Jeg er lige blevet færdig med at omdanne en posefuld islandsk uld til börnevanter, de ligger nu og venter på endehæftning og vask, 11 par blev det til. Tror jeg tager dem med i strikkeklubben på torsdag og hæfter ender der mens jeg snakker med alle de dejlige damer. I går slog jeg op masker til en cardigan i vendestrik til min mor, som hun skal have i stedet for den hun fik i julegave der visede sig at være for lille. Jeg har også lige tilmeldt mig en KAL hos BirtheP (Garngalleriet), der skal strikkes en kjole/lang sweater i fair-isle strik med tynde pinder, til min datter. Modellen hedder Mirabel og kan findes på Ravelry. Så har jeg to kjoler til mig selv liggende, jeg begyndte på begge i sommerferien, men så har de hvilet, de må gerne blive færdige inden sommer. Den ene af dem er Geilsk Velfærdsmodel og den anden er min egen kreation. Der ligger også et sjal der har ventet mindst to år, det skal enten blive færdigt eller trævles op. Og så har jeg en liste med ting jeg gerne vil lave; f.eks. en poncho til mig selv, en GrannySquare Cocoon, også til mig selv, en masse til julegaver, måske sokker og sjaler. Og så ved jeg godt at der löbende vil komme nye ting på listen. Så jeg kommer nok ikke til at kede mig!!

3 kommentarer:

christunte sagde ...

Dejlige planer for det nye år!

Strikkeheksen sagde ...

He he - godt med store og mange planer ☺ Tror ikke det er muligt for en strikker at kede sig. God fornøjelse ☺

Strikkeheksen sagde ...

He he - godt med store og mange planer ☺ Tror ikke det er muligt for en strikker at kede sig. God fornøjelse ☺