mandag, februar 22, 2010

Nyt garn og nye projekter / New yarn and new projects


-Mellemste sön har, efter at lillebror for nylig fik sin sweater, önsket sig en lignende. Dog er han mere sart end den anden og vil ikke have at den strikkes i Lopi, så jeg har köbt garn til ham, fik det endda på udsalg. Jeg har også valgt et mönster jeg gerne vil strikke, se HER model nr 12. Jeg må dog vente et par dage indtil han kommer hjem fra havet, han skal jo OK modellen inden jeg starter op. Imens strikker jeg på mönstrede lårhöje strömper til yngste datteren og en julegavesweater til min bror af Létt-Lopi rester.

-Middle son has expressed a wish for a knitted sweater, after his little brother got his recently. But he´s more fragile than the younger one, so didn´t want the icelandic wool, but some softer yarn. So I bought a sweaters worth of yarn, and I even got it on sale. I´ve also chosen a pattern I´d like to knit, see HERE design nr 12. I´ll have to wait a couple of days though, until he comes home from the sea, he has to OK the design before I start. In the meantime I knit thigh-high socks for youngest daughter and a christmas gift sweater for my brother out of leftover Lopi-Light.

4 kommentarer:

christunte sagde ...

Det er da også en helt utroligt flot model! Glæder mig til at følge den her.

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den er vel nok flot, det er nogle flotte trøjer du strikker.

Marianne sagde ...

Det er en flot model som jeg er overbevist om at han godkender på stedet. Jeg er selv blevet så forelsket i Lopi garnet :-)

Eg sagde ...

Det var da også en skøn model. Han bliver sikkert glad for den, og hvis ikke så burde han skamme sig.