mandag, juni 23, 2008

wow, tiden går hurtigt! / time flies by!






-Der er ikke sket det store her, mht til strik i hvert fald. Kjolen er ved at være færdig, jeg strikker nu på den nederste kant i det brune silke, det andet garn er så at sige brugt op, nogle få meter har jeg tilovers, kan vel bruges til en stribe i et sjal eller noget. Måske kan jeg vise en færdig kjole næste uge.



-Not much has happened here, at least not with regard til knitting. The dress is almost done, I´m now knitting the lower border with the brown silk. The other yarn is used up, I have a few meters left, enough for a stripe on a shawl or something like that. Maybe I can show you a finished dress next week.


-Fordi kjolen er stor og tung at sidde med og mine arme og skuldre i forvejen ikke er i så god form har jeg ladet min jakke ligge og hvile indtil kjolen bliver færdig. Derfor slog jeg op til en strömpe for at kunne have noget let og enkelt at tage med ud på tur. Strikkes i det fine garn jeg fik i gave for nylig, og de skal være til mig denne gang. Jeg har selv ingen strikkede strömper, har nogle gange begyndt på et par til mig selv, men de er altid blevet hugget af nogen anden undervejs.
-Because the dress is big and heavy to sit with and my arms and shoulders are in bad shape beforehand I decided to lay my jacket to rest until the dress is finished. Therefore I cast on for a sock to have something small and light to take with me out of the house. Knitted with the nice yarn gifted to me recently and this time they are for myself. I don´t have any knitted socks myself, a few times I have begun socks for me but they have always been taken by someone else before they were finished.

2 kommentarer:

Lea sagde ...

iihe, hvor du bliver fin. Du er en ørn til det. Dejligt med strømper, jeg selv bruge ofte strikkesokke.

Unknown sagde ...

Wow! For et stykke arbeid da, den kjolen blir lekker .
Ønsker deg og dine en fin sankthans.