lørdag, marts 22, 2008

Lördag, strikke opdatering / Saturday, knitting update



-Tæppet vokser og nærmer sig nu sluttet. Der er nogle der har spurgt hvis jeg kan lave opskrifter til mine tæpper. Hm, jeg har ikke skrevet noget ned. Men, hvis I er lidt tålmodige skal jeg pröve at tage mig sammen når jeg er færdig med dette og få skrevet ned en generel vejledning.


-The blanket is growing and is now close to finished. A few people have asked for patterns for my blankets. Hm, I haven´t written anything down. But, if you´re patient I´ll try, when I´m finished with this one, to write down a general description.








-Ærmet til husbondssweateren er der ikke lavet meget på, se den pinke markör hvor jeg startede efter sidste fremvisning. Jeg er ikke helt tilfreds, synes den ser lidt smal ud, så nu skal jeg måle og pröve den på inden jeg strikker længere. Håber jeg ikke bliver nödt til at trævle den op.


-The sleeve for the husbandsweater hasn´t seen much work, see the pink marker where I started after I last showed it to you. I´m not quite happy with it, looks kind of narrow, so now for some measuring and trying on before I go any further. Hope I won´t have to frog it.







-I sidste uge var jeg til et seminar, en hel dag med forelæsninger, og ingen af de andre projekter var direkte praktiske at tage med. Så, jeg startede op på en enkel börnesweater i Opal strömpegarn. Bliver nok en födselsdagsgave til en lille kusine.

-And last week I sat in a seminar, a whole day with lectures, and none of the other projects are particularly portable. So, I started a simple kids´ sweater in Opal sockyarn. It´ll probably be a birthday present for a little cousin.

-Jeg satser på at tæppet er færdigt inden næste fremvisning om en uge, og ærmet skal enten være begyndt igen eller halvfærdigt. Tröjen får være "tag-med-strikketöj".

-I´m betting on the blanket to be finished for the next show off in a week´s time, and the sleeve should either be restarted or halffinished. The little sweater will be the "bring-along-project".

4 kommentarer:

Mona sagde ...

Flot og dejlig tæppe..Smukt mønster,den bliver manden glad for,håber den passer - Det bliver en sød lille trøje i friske farver.

Jette sagde ...

Uha, hvor ser det hele spændende ud, glæder mig til at se det hele færdigt...

Lea sagde ...

Forhåbelig ikke noget alvorligt du har været indlagt for?
Varm hilsen
Lea Poulsen

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Ja, det er da for ærgerligt, hvis du skal til at pille mønsterstrik op. Men endnu mere ærgerligt, hvis du ender med en sweater med for smalle ærmer !

KH Tina