torsdag, december 08, 2005

Mere julegavestrik.

Ja jeg strikker stadig julegaver, men har heldigvis ikke så mange igen. Den lille tröjen efter Vivian´s opskrift er nu endelig færdig. Jeg er ret tilfreds med den.

Den er strikket i Sirdar Aran, på pinde str.5, og jeg har brugt störrelse 3 år i opskriften, dog har jeg ændret den således at jeg har minsket antal masker i halsen med 10 for hver störrelse og i stedet for kommer der en ekstra udtagning i raglanen. Her har jeg så först strikket en större kant med opslagning på en tråd i anden farve, taget ind til ribkanten, strikket hele vejen ned og så strikket en tværstrikket takkekant forneden på selve tröjen og ærmerne, og så trævlet op opslagningen i halsen og strikket på en tilsvarende kant der. Der er også strikket ind små hjerter med vrangmasker på forstykket.

Her et nærbillede af halskanten, jeg kan bare anbefale denne måde at strikke tröjer på, særskilt til börn, meget let at anpasse længde på både tröje og ærmer.

Og her nærbillede af kanten forneden og her kan man også se de små hjerter.

Jeg har også strikket et par pulsvarmere mer, til min söns veninde. Han har altså en lille veninde, Sólveig, de går i samme klasse og han bad mig om at strikke noget som han så kunne give til hende som julegave. Selvfölgelig gjorde jeg det, men har desværre inget billede, da han ikke kunne vente med at pakke dem ind. I öjeblikket strikker jeg så en hue som også skal, ligesom tröjen foroven, i min lille nieces julepakke.

Og så strikker jeg indimellem på den her. Det skal være en julegave, altså hvis jeg bliver tilfreds med den, jeg strikker i grå/koks/sort Kauni på pinde str 7. Det er nu ikke præcis nogen fjernsynsstrikning, men den skal forhåbentlig komme til at se ud som .....

...noget der ligner denne. Jeg har strikket 70 omg af i alt 130, så kun 60 mere.

Og så havde jeg lovet Pia at poste billeder af mine katte, men nu er de begge to ude så det må vente til jeg når dem. Måske kommer der et særskilt katteindlæg senere i dag.

2 kommentarer:

Christa sagde ...

Kære Frida! det er flotte ting, du får lavet. Barneblusen ser rigtig dejlig ud. Jeg har også lige strikket efter denne opskrift, og lavede også noget om i halsudskæringen, men selve opskriften er super god. Kærlig hilsen Christa

Anonym sagde ...

o vad snygg den är