fredag, september 02, 2005

Nogle gamle ting.

Tænkte at jeg skulle vise jer nogle af mine ældre strikketing, men fandt ud af at jeg faktisk selv ejer meget lidt af mit strik. Det har været så at jeg mest har strikket til mine börn og til gaver. Det til mine börn bliver givet videre til andres börn da mine vokser fra det. Fandt dog nogle få ting. Denne tröje har jeg strikket til mig selv januar 2003, kan ikke huske hvilket garn det var men det var en blanding uld/acryl, pinde str 6, eget design. Har brugt den meget, den er let og ikke for varm, og så kan den vaskes i maskin, hvilket jeg absolut kan bedst lide, synes det er træls at vaske i hånden.

Denne tröje har jeg strikket, også til mig selv, i beg. af år 2002. Den er meget tyk og vamset, en rigtig vintertröje, men desværre lidt for varm til mig, så den er ikke meget brugt. Garnet var Gedifra Gigante (100% uld), pinde str 12, eget design.


Den sidste af mine egne ting er så en gammel tröje, kan faktisk ikke rigtig huske hvor gammel den er, nok 5-6 år. Den har jeg strikket af rester af Mandarin Classic (100% merc.bomuld) fra Sandnes, pinde str 4, eget design.

Til sidst så min yngste söns (nu 11 år) yndlingströje, strikket sidste år af rester af diverse sokke- og vantegarn, alt 90% uld/10%nylon, eget design, kan vaskes i maskinen. Den er meget flittigt brugt og er vel ved at være slidt op.

I morgen, eller söndag, kommer der så billeder af mine födselsdagsgaver og så i de næste dage skal jeg vise jer mine igangværende projekter. Jeg skal bare först finde ud af hvordan jeg linker til andre sider, da en af de ting bruger en opskrift fra en andens blog.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Til hamingju með nýju síðuna. Lítur vel út!