mandag, december 28, 2009

FO nr 41/2009



-Jeg har lavet en hue til en ung mand der er ven med min mand. Han önskede sig "sådan én som de mindste börn har, med et hjörne der går ned i panden". Så nu har jeg lavet en djævlehue, ligesom til babyer, men i voksenstörrelse. Det tog nogle udregninger og optrævlinger inden proportionerne blev rigtige. Men nu er den færdig, strikket af Lopi Light, 100% islandsk uld, på pinde 4mm. (Modellen er altså mig, ikke et særlig flatterende foto må jeg sige)

-I´ve made a hat for a young man who´s friends with my husband. He wanted a hat "like the ones worn by the smallest children, with a corner that goes down onto the forehead". So now I´ve made a devil´s cap, just like for babies, but grown-up size. It took some math and ripping before I got the proportions right. But now it´s done, knitted in Lopi Light, 100% icelandic wool, on needles US6. (The model is me, not a very flattering photo I must say)

2 kommentarer:

Sonja sagde ...

Sniðugt :)

Jane sagde ...

Flot model, både huen og Frida :-))