fredag, maj 08, 2009

Nyt strik / New knitting

-Har startet på en tunika i bomuldsgarn til mig selv, i eget design der bliver lavet sådan lidt undervejs. Nu er bærestykket færdigt, med ekstra vidde til brysterne, det har jeg aldrig prövet för, men det ser ud til at blive godt, jeg har prövet den på. Nu skal der skiftes til en lidt större pind og hulmönster til nederdelen. Jeg havde 3 bundter af garnet som jeg fik som födselsdagsgave fra Anja, ét bundt er brugt op og jeg er lige begyndt på nr 2. Det er i virkeligheden 3 tynde tråde krydsnöglet sammen, hver tråd i sin farve og derfor virker dem som om garnet er meleret. Jeg tror den bliver god. Inden jeg starter det sidste bundt garn skal der laves korte ærmer og så må garnmængden få lov til at bestemme længden.
-I´ve just started a cotton tunic for myself, my own design, sort of made up along the way. The yoke is now complete with extra width for the bust, have never tried that before but it seems to come out good, I´ve tried it on. I´m now going to change to bigger needles and lace pattern for the lower part. I had 3 balls of yarn and have just finished the first one. The yarn was a birthday present from Anja and is really 3 thin yarns wound together, each with a different colour, thus the mottled effect. I think it´ll be good. Before I start the last ball of yarn I´m going to make short sleeves and then the amount of yarn must decide the length of the tunic.

4 kommentarer:

Ulla sagde ...

Den ser spændende ud.

Anja sagde ...

Hej Frida,
Hvor ser det spændende ud.. Sælger du af dine egne designs??
Jeg har købt garnet sådan på QXL..
Men skriv lige hvis du kommer til at mlg.. for jeg har mere af det..
Ellers kan jeg lave for jeg har delt mit op så mine nøgler er ensfavet..
KH Anja

IF Stjernen sagde ...

Det ser godt ud. Smart med ekstra udtagninger til brystet.
Glæder mig til at se den færdig.

Marianne sagde ...

Hvor ser det godt ud - jeg er nemlig selv på udkig efter en opskrift. Har en masse garn liggende så jeg følger din med spænding :-)