lørdag, november 25, 2006

Smukke ting og stress/ Beautiful things and stress

-Da jeg var til möde i Warsaw for nylig mödte bl.a. Anne-Mette, formand for diabetesforeningen i Norge. Jeg havde bedt hende kigge efter en bog med mönstre til Selbu-strik til mig. Hun havde så köbt denne smukke bog og medbragte også to nögler garn. I stedet for har jeg lovet at strikke et eller andet fint til hende og medbringe da vi mödes igen i Köbenhavn i februar.
-When I was at a meeting i Warsaw recently I met among others Anne-Mette, president of the norwegian diabetes association. I had asked her to check for a pattern-book with Selbu-knitting for me. She had bought this beautiful book and also brought two balls of yarn. In return I promised to knit her something nice and bring it with me when we meet again in Copenhagen in february.
-Der er så mange smukke ting i denne bog, og jeg ville naturligvis helst af alt strikke dem alle!
-There are so many beautiful things in this book, and of course I would most of all want to knit them all!















-Eksempel på hvad der er indeni.

-Examples of things to be found inside.
















-Og endnu mere...

-And even more...
















-Jeg kan föle at mit stressniveau er forhöjet disse sidste par måneder, så nu har jeg besluttet mig for at næste år, 2007, bliver det år hvor jeg skal tage bedre hånd om mig selv. Der er nogle ting jeg længe har tænkt snakke med min læge om, det skal blive nu; der er også nogle stressfaktorer i mit liv der skal fjernes; der er også alt for meget rod i mit hjem, jeg bliver stresset af at have for mange ting omkring mig, så der skal ryddes ud. Et af de ting er naturligvis det alt for meget garn jeg har, men alligevel har jeg besluttet at lave en undtagelse til garnindköbsstoppet når jeg rejser til Kbh i februar, men til gengæld skal stoppet så forlænges helt til strikkefestivalen i oktober.
-I can feel that my stresslevel has been heightened these past couple of months, so now I have decided that next year, 2007, will be the year where I´ll take better care of myself. There are some things I´ve been meaning to talk to my doctor about for a long time, it´s time now to do it; there are also some stress-factors who must be eliminated; there´s also far too much clutter in my house, I get stressed from having too much stuff around me, so I have to clear out. One of those things is of course the far too much yarn I have, despite that I have decided to make an exception to the yarn-buying stop when I fly to Copenhagen in february, instead I´ll then prolong the stop until the knitting festival in october.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hei Frida.
Du lurte på hva fake isle hats betyr. Jeg aner ikke, men du finner oppskriften hos Magknits :)

Rebecca sagde ...

I have that Selbu book too... I made the baby socks and I plan to make some of the women's stockings later this winter.

Anonym sagde ...

En fyndið. Ég keypti mér þennan Selbu bækling fyrir nokkrum vikum! Fékk hann í sænskri netbúð. Rosalega margar fallegar uppskriftir!

Vonandi tekst þér að vera góð við sjálfa þig á nýju ári. Það er mjög gott áramótaheit.