onsdag, maj 03, 2006

Små konfirmationsgaver / Small confirmationgifts

-Min bedste venindes söster har 4 börn. Jeg er ikke så tæt på familien at jeg tit kommer i deres hjem, men da de börn meget ofte er hos deres tante har jeg fulgt dem alt fra de blev födt. Så da den ældste pige blev konfirmeret for 2 år siden, strikkede jeg og valkede en taske til hende. Sidste år var det tvillingernes tur (en dreng og en pige) og det var så meningen at de også skulle få en lille ting, men det blev af nogen grund aldrig til noget. Så nu da den yngste blev konfirmeret for et par uger siden (ja, da fik 4 börn på 3 år!) tænkte jeg at nu skal det være! Familien er meget til udendörs aktiviteter, står på ski om vinteren og går i bjerge om sommeren, så jeg tænkte at disse börn da altid kan bruge en varm, ulden hue. Nu har jeg så strikket huer til dem alle tre, de skal bare en tur i vaskemaskinen og så bliver de afleveret.
-My best friend´s sister has 4 children. I´m not so close to the family as to being a frequent visitor in their home, but since these children spend a lot of time at their aunt´s place I have followed them since they were born. So when the oldest girl was confirmated 2 years ago I knitted and felted a bag for her. Last year it was the twins´ turn (a boy and a girl) and I meant to give them some small thing, but for some reason I never got around to it. A couple of weeks ago the youngest girl was confirmated (yes, they got 4 children in 3 years!) I thought that it has to be now! This family is very much into outdoors activities, they ski in the winter and go mountain-hiking in the summer, so I thought that these kids could always use a warm, woollen hat. Now I have knitted hats for all three of them, they just need a spin in the washer and then they will be delivered.
-Strikket af diverse 100% superwash uld, på pinde 3,5mm.

-Knitted from various DK weight, 100% superwash wool on needles size US 5.









-Når jeg slog op til den hvide og sorte hue, kom jeg til at slå op for få masker, men da jeg opdagede det bestemte jeg at strikke den færdig alligevel, så kan den komme i gavekisten, den kan nok komme i jule eller födselsdags pakke til et eller andet mindre barn.
-When I started the white and black hat I accidentally cast on too few stitches, but when I discovered it I decided to finish it anyway. It will go into the gift chest, and probably will end up in a christmas or birthday present for some younger child.

2 kommentarer:

Hygge-Strik sagde ...

Hej Frida

Sikke smarte huer du får strikket, jeg er overrasket over alt det du kan nå, at strikke.
Kærlig hilsen Bebiane

Anonym sagde ...

Hej Frida,

Det er altid en fornøjelse at lægge vejen forbi dit strikkehjørne. Der er altid sket noget nyt. Imponerende hvad du får fra hånden.

Hilsen Marianne