søndag, december 09, 2007

Den sidste julegave / The last christmas present


-Jeg arbejder på den sidste strikkede julegave, en tröje til venindens 8 årige datter, strikket i Kauni regnbue, ligesom lillesösterens sweater, ingen opskrift men en idé jeg fik en sen aften i sengen sådan midt imellem at være vågen og sovende. Vi får se hvordan det lykkes.

-I´m working on the last knitted christmas gift, a sweater for my friend´s 8 year old daughter, knitted in Kauni rainbow, just like her little sisters´ sweater, no pattern but an idea I got one late evening in bed just in between being awake and asleep. We´ll have to see how it turns out.


-Og så har vi nu tændt to lys på adventskransen, julen nærmer sig. Jeg er også ved at være parat, hele huset er rengjort, på nær af kökkenet, det ordner jeg i löbet af ugen i nogle portioner. Jeg skal én tur mere i byen for at besöge et par butikker og ordne de sidste julegaver. I dag skal vi mödes nogle veninder og "jule" lidt, hver medbringer hvad det nu er hun behöver få færdigt. Jeg tager julekortene med, dejligt hvis jeg når at blive færdig med dem og kan poste dem imorgen.

-And now we have lit the second candle on the advents-wreath, christmas is closing in. I´m also almost ready, the house is clean, aside from the kitchen, that will be taken care of during the week in a few portions. I have to take one more trip to town to visit a couple of shops for the last presents. Today we are meeting up, a few girlfriends, for some pre-christmas crafting, each will bring whatever she needs to get done. I´m taking my christmas cards, great if I can finish writing them so I can post them tomorrow.

1 kommentar:

IF Stjernen sagde ...

Det ser godt ud det regnbue Kauni - overvejer selv en børnetrøje i det. Hvad str pind strikker du på?

Vi så noget i TV fra Island forleden og så sagde jeg til Rasmus at der bor Frida og spurgte om vi skulle besøge dig. Det ville han gerne og nu går han også snakker om dig hele tiden :-)

B