mandag, oktober 20, 2008

Pakke fra Danmark / A package from Denmark



-Merete bad mig köbe en islandsk strikkebog, det har jeg så gjort og sendt den til Danmark. Grundet problemer hos bankene i öjeblikket er det ikke muligt at overföre penge fra Danm til Island, så vi blev enige om at Merete skulle finde noget garn til mig i stedet for. Og i dag har jeg så fået pakken. Og se bare sikke lækkerier! Der er to nögler Fabel strömpegarn fra Drops, det har jeg ikke prövet för og farverne er jo bare mums. Der er også 2 x 100 gr uld fra Lettland i nogen perfekte herrefarver (læs, neutrale, for mig selv ikke så spændende), det skal helt sikkert bruges til julegavestrik til nogen af mine herrer. Så er der et kæmpestort fed tyk, blöd håndfarvet uld/alpaka i superflotte farver, bliver nok til et törklæde. Og flottest af alt, 250gr uld/cashmere; skal heeeelt sikkert bruges til mig selv, det er bare blööööödt og farven er lækker.

-Merete asked me to buy an icelandic knitting book, I did and sent it to Denmark. Because of the bank crisis money transfer from Denm to Iceland is impossible at the moment, so we agreed that Merete would instead find me some nice yarn. And today I got the package. And just see such goodies! There´s two balls Fabel sockyarn from Drops, I haven´t tried it before and the colours are just yummy. There´s also 2 x 100gr Latvian wool in pervedt gentleman colours (read, neutral, for myself not so exciting), I will use it for some christmas gift knitting for one of my gents. Then there´s a huge hank of bulky, soft wool/alpaca in pretty colours, will probably become a scarf. And the best of all, 250gr wool/cashmere; will for sure be something for myself, it´s just so sooooooft and the colour is yummy.

4 kommentarer:

Merete sagde ...

Hej Frida
Dejligt at pakken faldt i god jord hos dig. Det er altid svært at vælge garn for andre.
Merete

damsgaarden sagde ...

Det var dog en god byttehandel, lækkert garn du der har fået ;-))

Lene Sophie sagde ...

Super lækkert garn du har fået, jeg var jo også gladere for at få garn i stedet for penge. Og det går fremad med sweateren, men langsomt da andre projekter presser sig på.

Helle sagde ...

Godt du finder måder at få tingene til at køre--Det er ikke særlig sjovt for jer.Og det er da skønne skønne farver.Knus Helle