torsdag, januar 03, 2008

Strikkeforsæt for det nye år / New year´s knitting resolutions

-Hm, til trods for næsten et og et halvt års indköbsstop har jeg stadigvæk alt for meget garn. Så jeg er med igen, til ende af år 2008 må jeg ikke köbe noget garn, dog med enkelte undtagninger.

  • 3 gange har jeg lov til at köbe garn hvis jeg mangler for at kunne blive færdig med et projekt der for störstedel er lavet af lagergarn, dog må jeg först pröve om jeg kan bytte mig til det og naturligvis kigge ekstra godt efter i lageret hvis ikke der er noget der kan bruges.
  • på strikkefestivallen har jeg totalt frit spil og kan köbe hvad jeg får lyst til.
  • fremgangen måles ved at tælle færdige projekter og jeg tæller også de der projekter der ikke direkte handler om strik, f.eks. de to norske sweatre min mor har strikket og jeg så har påtaget mig at montere og den der herresweater min mands niece har bedt mig at ændre lidt på, det er jo også store arbejder der vejer tungt på samvittigheden.

Så önsk mig held og lykke!

-Hm, in spite of almost a year and a half of yarnbuying stop I still have far too much yarn. So I´m going to keep with the struggle until the end of 2008, with a few exceptions.

  • 3 times I´m allowed to buy yarn if I need it to finish a project which is made primarily out of stash yarn, but still I first have to try if I can get what I need via swap and of course go through my stash again to make sure there´s nothing I can use.
  • during the knitting festival in september I get a free card and can buy whatever I like.
  • progress is measured by counting finished projects and I´m also counting those projects which don´t directly involve knitting, e.g. the two norwegian sweaters knitted by my mother where I´ve promised to do the finishing and that gentleman´s sweater my husbands´ niece has asked me to alter, these are a great deal of work which weigh heavy on my conscience.

So, wish me luck!

3 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Held og lykke Frida ;-) Jeg er også med igen og håber, at lageret kan blive reduceret lidt mere i løbet at 2008.

Lene Sophie sagde ...

Hej Frida.

Til lykke med at du er den der har brugt mest garn i 2007 i "brugditgarnlager". Jeg er ret imponeret over hvor meget du har fået strikke.
Og de 2 par sokker jeg har strikket - er altså strikket på min strikkemaskine... Så lidt snyd er det måske.
KH Lene Sophie

Helle sagde ...

Hej Frida
Godt Nytår til dig.Jeg har lige et spørgsmål ang. din blog.Oversætter du teksten til Engelsk eller er der noget jeg ikke lige har fået fat på (i bloggesystemet)
KH
Helle