søndag, august 05, 2007

Tagget / Tagged!

-Britta havde tagget mig for efterhånden nogen tid siden, men jeg har ikke för nu taget tid til at få svaret på den. Men her kommer altså 8 ting om mig:
-Britta tagged me a while ago, but I haven´t taken the time to answer until now. So here comes 8 things about me:

  1. -Jeg er overlever af sexuelt misbrug i barndommen. -I´m a survivor of childhood sexual abuse.
  2. -Misbruget stod på i 10 år, havde en ödelæggende effekt på alle dele af mit liv de næste 20 år, men de sidste 10 år har jeg sagte, men sikkert, lært at blive fri. -The abuse lasted 10 years, had a destructive effect on all aspects of my life for the next 20 years, but the last 10 years I´ve slowly, but surely, learnt to be free.
  3. -Jeg er ikke gift, og bliver det nok heller aldrig, men har delt mit liv de sidste 19 år med manden jeg elsker. -I´m not married, and don´t think I´ll ever be, but have for the last 19 years shared my life with the man I love.
  4. -Vi har 5 börn, 2 havde min mand i forvejen og jeg havde selv 1, og så har vi fået 2 sammen. -We have 5 kids, my husband had 2 before we met and I had 1, and then we got 2 together.
  5. -Vi har også et barnebarn, prinsesse Vanda Sólrún, næsten 1 år gammel nu. - We also have a grandchild, princess Vanda Sólrún, now almost 1 year old.
  6. -Jeg er læreruddannet, men arbejder ikke med det, mest fordi jeg bliver irriteret over hvor dårligt mange folk opdrager deres börn. -I´m an educated teacher, but I don´t work as one, mostly because I get irritated at how badly many people raise their children.
  7. -Når jeg gik i folkeskolen hadede jeg håndarbejde, og der var faktisk konkurrence om hvem der værre kunne lide den anden, mig eller håndarbejdslærerinden. -When I was at school i hated crafts, and there was a contest on who disliked the other more, me or the craftsteacher.
  8. -Året efter jeg sluttede skolen gik jeg selv i gang med håndarbejde og har aldrig holdt op siden. -The year after I left school I started crafting by myself and haven´t stopped since.

-Og så var det meningen jeg skulle tagge nogen andre, men jeg tror faktisk de fleste jeg kender allerede har svaret, så det lader jeg være med.

-And then I´m supposed to tag a few others, but I actually think most people I know have already answered, so I´ll let it slip.

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ja jeg kender det der med de uvorne unger i skolen - har selv arbejdet der - jeg tror ikke forældre ved hvordan deres små "englebasser" kan undergå forvandling til "djævleyngel" på vej til skolen ;-)
Hårdt arbejdet.
Det er da godt at høre du har en god mand - på trods af hårdt liv.
Kh Tove

Jane sagde ...

Uha det tog næsten pusten fra mig at læse 8 om dig. Det er så forfærdeligt hvad voksne kan finde på at gøre ved børn, men heldigvis lyder det som om du har det godt nu.
Pas godt på dig selv.
Knuser fra Jane

The Silent Knitter sagde ...

En grusom "hemmelighed" du har måttet bære gennem barndommen. Godt at høre, du har kæmpet dig fri af traumerne. Selv om det altid vil være en del af din bagage, så kan rygsækken blive lettere at bære, hvis man får tingene i det frem i lyset og får bearbejdet de tunge tanker/minder
Knus fra Hanne V