søndag, august 12, 2007

Söndag morgen / Sunday morning

-Hvor jeg dog elsker mine söndag morgner alene, mens alle de andre sover. Denne morgen har været rigtig produktiv. Jeg har fået ryddet op i kökkenet (var doven i aftes så der var det hele fra aftensmaden), fyldt opvaskemaskine og sat den til vask, ordnet en masse vasketöj, vasket gulve i hele underetagen + trappen op til overetagen, tömt opvaskemaskine og fyldt den igen, rengjort badeværelset og indimellem alle opgaverne har jeg sat mig ud i solen med strikketöjet. Nu er klokken 12, jeg er stadig i min natkjole, for jeg ville ikke ind i soveværelset og risikere at vække manden. Men nu er det også på tide at tage töj på og få trækket nogen af de andre ud af deres senge. Men först et lille billede af Stikkelsbærtröjen som den ser ud nu.
-How I love my sunday mornings alone, while all the others are sleeping. This morning has been very productive. I´ve tidied up the kitchen (I was lazy last night so there was everything from dinner), filled the dishwasher and started it, done away with a lot of clothes-wash, washed all the floors downstairs + the stairs to the upstairs, emptied the dishwasher and filled it again, cleaned the bathroom and in between all my chores I´ve sat out in the sun with my knitting. Now it´s 12 o´clock, I´m still in my nightie, since I didn´t want to go into the bedroom and risk waking up the husband. But now it´s high time I got dressed and tried to drag some of the others out of their beds. But first a little photo of how the Berries sweater is looking now.

-Jeg har nu en færdig ryg og et forstykke der er næsten oppe ved halsåbningen. Nogle spurgte hvorfor jeg havde trævlet op för, först var jeg ikke tilfreds med störrelsen og så blev det der mönster af löftede masker lige ved siden kantmaskerne ikke godt, kanterne flanende og så ikke pæne ud, så det ændrede jeg lidt på. og nu ser det fint ud, synes jeg.
-I now have a finished back and a front that´s almost up to the neckopening. Someone asked why I had ripped it earlier, first I wasn´t satisfied about the size and then the pattern of lifted stitches next to the borderstitch didn´t look so good, so I changed it a little bit and now I think it´s looking good.

7 kommentarer:

HANNE sagde ...

Forstykket har en rigtig god farve-blanding, jeg er spændt på ærmerne. Hvem skal have trøjen?

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Den stikkelsbærtrøje ser rigtig kær ud, jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
Kan også selv godt lide at nusse rundt for mig selv om morgenen, mens manden sover!
Kh Karen S

Annie sagde ...

I love your berries sweater. I think we're using the same yarn!

Anonym sagde ...

Å, genseren blir fin!!!! Takk for opplysningen om hvorfor du måtte rekke den opp, for den så da helt perfekt ut herfra......!
Skjønne farger også!

Du har jammen vært flink til å rydde. Jeg har både ryddet, vasket og malt i det siste. Nå har det stoppet litt opp......men er snart igang igjen!

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Ja, lykken er morgener i fred og ro. Som altid - fine ting, du laver. Og hvor er det nogle skønne billeder af prinsessen i et af de "gamle" indlæg (ja, jeg er lidt bagud).

KH Tina

Tineke sagde ...

Hej Frida! Sikke flot din stikkelsbær (er det ikke det?) bliver. Og en Lindebo jakke, wow, den står også på ønskesedlen her. Du spurgte til Ruffles & Ridges, som er et sjal der kan bindes om kroppen. Jeg har opdateret min blog med en link hvis du vil se. Fortsat god strikkelyst. Kh, Tineke

hanneb sagde ...

Sikke en energi på en søndag morgen, jeg bliver jo helt svedt:)
Fine ting du får lavet.
KH Hanne