mandag, januar 01, 2007

Det nye år er her! / The new year is here!

-Så har vi et nyt år, for mig en god lejlighed at starte på nye ting og starte om på andre ældre. Jeg har jo som bekendt meldt mig til denne gruppe, og jeg har også meldt til sådan på sidelinjen her hos Jane. Jeg har også bestemt mig for at dette bliver året hvor jeg skal lære mig at tænke lidt mere på mig selv. Jeg har givet besked om at jeg går ud af Diabetesforeningens bestyrelse til næste årsmöde i marts, der har jeg siddet de sidste 12 år og arbejdet meget. Nu i efteråret gik jeg også ud af forældreforeningen på skolen, efter at have arbejdet der 21 skoleår i stræk, lige fra min ældste sön var i börnehave. Jeg synes nu jeg har gjort min borgerlige pligt i frivilligt arbejde og andre kan tage over, jeg må bare öve mig lidt i at sige NEJ! Så håber jeg at jeg får lidt mere tid til at hygge mig med det jeg mest holder af, mit håndarbejde. Jeg skal også tage lidt bedre hånd om min helse. Det med vægttabet er allerede nævnt, jeg har også længe döjet med problemer med mave og fordöjelse. På det sidste har jeg været lovligt meget letsindig m.h.t. hvad jeg spiser, så det skal jeg tænke lidt bedre på. Jeg har også en medfödt fejl på rygsöjlen og ledbesvær og det er specielt vigtigt for mit velbefindende at jeg motionerer regelmæssigt, det har jeg så ikke gjort i de sidste måneder. Det skal der rådes bod på! Jeg venter jo også på at blive indkaldt til hospitalet til den öjenoperation, og hvis det hele går som forventet bliver öjensynet bedre, og dermed sku det også blive lettere at lave det håndarbejde jeg så gerne vil!

-We have a new year, for me a good opportunity to start new things and start over with older projects. I have, as you know, signed on for this group, and I have also committed myself along with Jane. I have decided that this will be the year when I learn to take a little better care of myself. I have announced that at the next general assembly in march, I will step down from the board of the Diabetes Association after having sat there for the last 12 years and done a lot of work. This autumn I stepped down from the PTA at the kids´ school after working there for 21 school-years in a row, ever since my oldest boy was in kindergarten. I feel I have done my civic duty with volunteer work, and now others must take over, I just have to practise saying NO! I hope this will give me more time to enjoy myself with what I love most, my crafting. I also have to take better care of my health. I´ve already mentioned the weightloss, but I have long struggled with problems with my stomach and digestion. These last few months I have been more and more careless with what I eat, so I have to make amends. I also have a genetic flaw on my spine and I have rheumatism and it is especially important for my wellbeing that I exercise regularly, but I haven´t these last months. That´s gonna change! I´m also waiting to be called in to the hospital for that eye-surgery, and if everything goes as planned my eyesight should improve, and that would make it easier to do all the crafting I so long for!

Summa-summarum:
  • Ingen garnindköb fra 8/12 06-8/12 07, foruden de tre dage til strikkefestivallen. / No yarnshopping fram 8/12 06-8/12 07, except for the three days of the knitting festival.
  • Vægttab, ca 8 kilo skal af. / Weightloss, around 16 pounds must go off.
  • Ikke mere frivilligt arbejde. / No more voluntary work.
  • Passe bedre på hvad jeg spiser, mht til min mave. / Be more careful about what I eat.
  • Regelmæssig motion, allermindst hveranden dag. / Regular exercise, at the very least every other day.

-Önsk mig held og hep gerne på mig! Håber det nye år bringer jer alle hvad I önsker.

-Wish me luck and feel free to cheer me on! I hope the new year brings you all what you wish for.

-Sådan er så statusen ved starten af det nye år. / Status at the beginning of the new year:

Garnlageret er reduceret med 1.734 gram/The yarn-stash is reduced by 1.734 grams

Vægt pr 1.jan 07 / My weight pr jan 1st 07 : 80kg (around 160 pounds).

6 kommentarer:

Eva S sagde ...

Jag önskar dig Lycka Till! Ta väl hand om dig.
Eva i Lund

Anonym sagde ...

Alt muligt held og lykke til dig, Frida.

Det er vigtigt at tænke lidt på sig selv.

Anni, Randers

Pia sagde ...

Kære Frida,
Jeg vil ønske dig alt muligt lykke og held med dine flotte nytårsfortsætter og jeg skal heppe alt det på dig, du har brug for :-)

Jeg kan fortælle dig at det virker med de sidste 4 punkter (jeg har indført dem gradvist over nogle år allesammen) og det første punkt er jo gået rigtig flot hidtil :-)

KH PiaT

Anonym sagde ...

HejFrida :-)
Held og lykke med dine mål i 2007, dejligt at du har givet dig lov til at garnshoppe til festivalen ;-)
Rigtig godt nytår til dig og din familie.
Knus fra
Dorthe

Jane sagde ...

Hej Frida
Jeg vil ønske dig held og lykke med det hele i år 2007.
Jeg er spændt på at høre om den øjenoperation. Kender jo en der har fået det gjort. Og så er jeg rigtig meget spændt på dit vægttab og du kan tro jeg hepper på dig!
kh Jane

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Kære Frida
Rigtig meget held og lykke med dine mål. Det er vigtigt at tage sig tid til sig selv og passe på sig selv, så jeg vil heppe alt hvad jeg kan her fra sidelinien. Jeg er helt sikker på, at du kan, hvad du sætter dig for!
KH Karen S