tirsdag, december 26, 2006

Julegaver og juleglæde /Christmas gifts and christmas joy

-Må lige vise jer nogle af mine julegaver, de der er fiberrelaterede i al fald.
-I must show you some of my Christmas gifts, at least those that are fiberrelated.


-Först, gaven fra min webstriknisse, Annette Lyngby, tusind tak Annette! Der er et nögle tyndt bomuldsgarn+ opskrifter til babyhagesmækker og en gammeldags babykrave, også paljettetråd til at strikke ind i f.eks. en sjal, og så var der 4stk af de fine bordskånere I kan se her, med æbler og röde bær. Der VAR da også tre poser dansk slik, men de er nu forsvundet, mine börn har sörget for det.



-First, the gift from the giftswap in my internet knitting group, from Annette Lyngby, thank you Annette! There´s a ball of thin cotton yarn+patterns for baby bibs and an old-fashioned baby collar, there´s also some thread with glittering pieces on for knitting into e.g. a shawl, and there were 4 fine table mats with apples and red berries. There WERE also three bags with danish candy, but they have now disappeared, my kids have seen to that.


-Og her er så kurven med alle de fine ting der kom ud af min flotte pakkekalender fra Britta. Sikke en sjov og dejlig idé! Sådan én har jeg aldrig haft för. Der er så mange fine ting i. Der er Noro garn, garn til Selbu strik, strömpegarn, tykt uldgarn med en lurex tråd, taskehåndtage, knapper, Skals opskriftskalender,julepynt og flere og flere skönne ting. Tusind tak igen, Britta!




-And here is the basket with all the nice things I got in my gift calendar from Britta. What a fun and wonderful idea! I´ve never had one of those before. There are so many nice things in it. There´s Noro yarn, yarn for Selbu knitting, sockyarn, thick wool with a lurex thread, bag handles, buttons, a pattern calendar, christmas ornaments and more and more pretty stuff. A thousand thanks again, Britta!




-Her kan I se den fine gave vi fik af vores yngste, et spejl han selv har lavet med mosaik. Og så den flotte nye islandske strikkebog jeg fik af bedsteveninden.



-Here´s the nice gift we got from our youngest, a mirror he made himself with mosaic. And the great new icelandic knitting book I got from my best friend.

-Her er så gaven fra manden i mit liv. En fin æske med to fine håndarbejdssakse. De er lavet af fin engelsk stål og overtrukket med 24kt guld. Flot, ikke?


-And the gift from the man in my life. A pretty box with two fine needlecraft scissors. They´re made of fine english steel and plated with 24kt gold. Nice, eh?


-Vi har haft en glædelig og fredfyldt höjtid. Alle er glade for deres gaver, teenagedatteren fik af os en elektrisk guitar, den har hun længe önsket sig, så der har været larm, men hun nyder det i de fulde drag. Mindstemand fik så sin længe efterlængtede fladskærm til computeren, så nu ses han vel ikke mere på det næste! Vi har hygget, set film, spist god mad, sovet, spist lidt mere, og bare haft det virkelig godt. Ældste sön var for förste gang med kæresten og svigerfamilien til jul, så dem har vi ikke set endnu, men de kommer i aften, det bliver dejligt. Mellemsön har bragt sin kæreste hjem for förste gang, og hun er bare sådan en söd og dejlig pige. Vores lille barnebarn har været helt forbavset over alt hallöjet og vild med alle de fine lys, og killingerne er helt vilde med juletræet og dets dekorationer!

-We have had a happy and peaceful celebration. Everybody is happy with their presents, we gave our teenage daughter the electric guitar she has been wanting so long, so there´s been some racket, but she thoroughly enjoys it. Our youngest got the longed for flat-screen for his computer, so now we won´t be seeing him much! We have been relaxing, seeing some films, eating good food, sleeping, eating a little more and just generally having a nice time. Oldest son spent Christmas with his fiancée and her family for the first time, so we haven´t seen them yet, but they´ll get back tonight, that will be lovely. Middle son brought his girlfriend home for the first time, and she´s just such a pretty and sweet girl. Our little grandchild has been quite surprised with all the goings on and mesmerized by all the fine lights, and the kittens are totally smitten by the Christmas tree and it´s ornaments!

-Jeg sidder her alene, ingen anden har stået op, så det bliver nok en doven dag, og det er også helt ok. Jeg tænker bare sidde i py med mit strikketöj og slappe af til langt frem på dagen. I morgen venter oprydning og vasketöj, men det skal jeg ikke tænke på i dag. Jeg drikker mit "morgen"kaffe til skæret af det fine lys I ser her. Det var en del af min julegave fra min bror og hans familie. Det sjove er at den nederste del skifter farver hele tiden! Hvordan mon det går til?
-I´m sitting here alone, noone else is up, so this will probably be a lazy day, and that´s ok. I´m thinking of sitting in my pj´s with my knitting until late in the day. Tomorrow I have to tidy up and the pile of washing is getting quite big, but I´m not going to think about that today. I´m drinking my "morning"coffe at the light of this candle which was part of my Christmas gift from my brother and his family. The fun thing is that the lowest part of it shifts colours all the time! I wonder how that´s done?






3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var da utrolig mange fine julegaver! De saksene var riktig lekre! Nå går vi snart inn i et nytt år, med nye håndarbeidsutfordringer! jeg gleder meg virkelig, håper tiden strekker til til alt jeg gjerne vil lage. Jeg ønsker deg et riktig Godt Nytt År!

Unknown sagde ...

Hej Frida
Flotte gaver du har fået. Jeg synes specielt at spejlet med mosaik er rigtig rigtig flot. Det er så dejligt at få gaver fra børnene som de selv har lavet. Og så må jeg nok sige at saksene er SÅ fine!
Kh Jane

Anonym sagde ...

Hej Frida,

Found you in Wendy's comments. If you go to my website and click on the Bohus button, you'll find out more.

The garment was split after the yoke and knit flat and seamed for stability.