fredag, maj 05, 2006

Færdig - næsten/ Finished - almost

-Jeg har lavet færdig, næsten da, det förste töj til barnebarnet. Det er en lille, nuttet kjole efter dette mönster. Jeg mangler at hækle færdig kanten til skulderåbningen, köbe passende knapper og sy dem på og så skal den dampes. Jeg tænker også strikke et par passende sokker/futter til.
-I have finished, almost, the first piece of clothing for the grandchild. It´s a little, cute dress from this pattern. I still need to crochet the edging for the shoulderopening, buy matching buttons and sew them on and then it needs at bit of steaming. I´m also thinking of knitting a pair of matching socks/bootees.
-Den er strikket af Opal Party strömpegarn, 80% uld 20% nylon, på pinde 3mm.
-It´s made of Opal Party sockyarn, 80% wool 20% nylon, needles US 2,5.


-En lille veninde fejrer sin 7års födselsdag næste weekend, og hun går og drömmer og fantaserer om et par knæhöje strömper, så jeg må se hvad jeg kan göre. Har ikke fundet nogen opskrift, så det kunne tage nogen tid da jeg må finde ud af det undervejs. Derfor starter jeg på dem lige nu, og den sidste montering af kjolen og strikning af futter må vente lidt.
-A little girlfriend of mine will celebrate her 7th birthday next weekend and she´s dreaming and fantasizing about a pair of kneehigh socks, so I must see what I can do. I haven´t found a pattern, so it could take some time since I have to figure it out along the way. That´s why I must start right now, and the last finishings of the dress and the knitting of bootees must wait a little.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sikke da en sød lille kjole.

Kh Lise

Anonym sagde ...

fin, liten kjole! Sikkert praktisk i bruk også!

Anonym sagde ...

Så søt! Synes det er flott med litt spreke farger til babyer, ikke bare sånn helt blek rosa. Det Rowan-mønsteret var jammen helt skjønt, gleder meg til å se den ferdige dressen - med innhold;-) Takk for koselig hilsen i bloggen min. Hilsen Fuglemamma
www.fuglemamma.sprayblogg.no

Lene Lind sagde ...

Eiii, hvor er den kjole altså nuttet! Jeg kommer helt til at glæde mig, til jeg engang får børnebørn. Det er alt for længe siden, der har været babyer i min familie og omgangskreds.

Anonym sagde ...

Nej, hvor den er sød. Skønne farver! Fridag, ved du, hvor jeg kan finde opskrifter til Létt Lopi garnet...?! strikkehilsen Mette

Fríða sagde ...

hej Mette. ang. spörgsmål om opskrifter til Létt-Lopi. jeg har lige mailet spörgsmål til Birthe (garngalleriet) da jeg ved hun forhandler alt det islandske garn, så måske hun også sælger opskriftshæftene fra samme producent. hvis ikke, skal jeg nok köbe/finde nogen opskrifter til dig.
hilsen fra Island
Frida

Anonym sagde ...

Tak for dit svar både detene og det andet sted! Ha' en god dag. k.h. Mette