onsdag, januar 07, 2009

Den går ikke. / It doesn´t work.





-Jeg har en hel masse af dette smukke garn, bomuld/silkeblanding, i forskellige farver. Og nu har jeg for förste gang prövet at strikke af det.


-I´ve got a lot of this beautiful yarn, cotton/silk blend, in various colours. And now I have tried out knitting with it for the first time.





-Det er, kort sagt, ikke godt at strikke med! Garnet deler sig hele tiden så det er umuligt at nå en rytme i strikningen. Jeg må holde nöje öje med hver eneste maske jeg strikker så jeg ikke undlader en tråd. Så det skal i hvert fald ikke bruges til noget med mönster, det går alt for langsomt, jeg bliver gråhåret för tid. Så nu går jeg i tankeboks igen, måske ville det være bedre til noget helt enkelt glat eller retstrikket. Og nu kan jeg gå tilbage til det jeg egentlig bör strikke på.

-It´s, to say it simply, not good to knit with! The yarn splits like h... so it´s impossible to get a rhythm in the knitting. I have to keep my eyes closely on each stitch so as not to drop a ply. So at least this will not be used for anything in pattern, that´s far too slowgoing, I would be grayhaired long before my time. So now I´ll have to go back to thinking, maybe it would be better for something simple knit in the round or garterstitched. And now I can go back to what I ought to be knitting on.

7 kommentarer:

Helle sagde ...

Øv frida det er ellers en SKønnnnn farve du har gang i
VH
Helle

Mette G. sagde ...

Hvor ærgerligt. Håber, at du finder den helt rigtige opskrift til garnet, så det kommer til at glide.

Kludemutter sagde ...

Det er så ærgeligt sådan noget, håber du finder på noget andet.
Yt.

Laila: sagde ...

Er det Karen Noes Rustik naturgarn?

Det er nemlig ogsä smukt som glatstrik. Faktisk har jeg strikket Trekanter (Karen Noe) i det garn, og den blev bare sä smuk.

http://laila68.blogspot.com/2007/05/6-rkker-p-super-karla.html

Jeg har opskriften endnu, og kan sende den op til dig hvis du vil?

Men rigtigt nok, det er svært at strikke af.

Laila

Helle : sagde ...

Øv det var en skam, håber du finder en anden opskrift som passer til garnet.

Bente T sagde ...

Det er da ærgerligt, jeg håber du finder en opskrift der kan bruges så du kan komme i gang med det. Skøøn farve! KH Bente

LenaL sagde ...

Färgen är underbar, hoppas verkligen du hittar något lämpligt att använda det till! Vore för gräsligt om det bara blev liggande :-(

Önskar dej ett riktigt gott nytt år!