lørdag, september 20, 2008

Helt færdig blev den! / And now it´s all done!


-Og her er den så blevet helt færdig, med blomsterknapper på. Og ikke et minut for tidligt, födselsdagsfesten er i morgen! Opskriften er Top af Hanne Falkenberg, garnet er strömpegarn (ensfarvet Regia og multifarvet OnLine), pinde 2,5mm. Min strikkefasthed var en anelse tættere end foreskrevet, så jeg har strikket efter opskriften til strl 4 år, og endt med mål der ligger midt imellem 2 og 4 år, hvilket passer fint da barnet jo fylder 2 år og den gerne skulle passe mere end nogle få uger.


-And here it is all done, with flowerbuttons. And not a minute too early, the birthday party is tomorrow! The pattern is Top by Hanne Falkenberg, knitted with sockyarn (solid Regia and multi OnLine), needles US1. My gauge was a tiny bit tighter than recommended, so I knitted the pattern for size 4 years and ended up with measurements right in the middle between 2 and 4 years, which fits fine since the child is 2 years old today and the sweater should preferably fit longer than a few weeks.


-Jeg har startet på kanten rundt om tæppet. Jeg strikker med tredobbelt entrådet islandsk uld i en lysflaskegrön. Det går godt fremad, men da det först skal bruges som födselsdagsgave i sluttet af januar, så haster det ikke. Der er 44 firkanter der skal kantes + de 4 hjörne. Og jeg er nu oppe på 6/44 + 1/4.


-I´ve started the edging on the blanket. I´m knitting with tripled one-ply icelandic wool in a pale green colour. It´s going well, but since it´s going to be a birthday gift at the end of january I´m in no special hurry. There are 44 squares to be edged + the 4 corners. And I´m now up to 6/44 + 1/4.


-Og bomuldsresterne er også blevet rört. Indtil nu er jeg færdig med et gult kökkenhåndklæde og 2 grydelapper mangler kun en gul hæklet kant, jeg har også begyndt på et lyseblåt kökkenhåndklæde og en stribet hæklet taske.

-And the cotton leftovers have also had some attention. Until now I have finished a yellow kitchen towel and 2 potholders which only need a crocheted yellow edging, I´ve also started a blue kitchen towel and a crocheted striped bag.

-Og næste weekend skal jeg så til Danmark, det er nemlig endnu en gang tid til den årlige Webstrik strikkefestival. Åh, hvor jeg dog glæder mig! Denne gang mödes vi i Silkeborg, Jylland. Jeg flyver ned torsdag og tager toget over til Jylland fredag middag sammen med Lene-Sophie og Eva. Og, jeg kommer at starte et eller andet nyt projekt til rejsen, for det der tæppe og bomuldsrester kommer altså ikke med!

-And next weekend I´m travelling to Denmark, it´s time again for the annual Webstrik knitting festival. Oh, I´m really looking forward to this! This time we´re meeting in Silkeborg, Jutland. I´m flying down thursday and taking the train to Jutland friday noon together with Lene-Sophie and Eva. And, I´m going to start a new project for the trip, for this blanket and cotton leftovers are not coming with me!

16 kommentarer:

Eg sagde ...

Sikke flittig du er - og toppen af HF - er bare blevet flot, passer lige en lille pige.
God tur i næste uge - det skal nok blive sjovt

Erna

Tineke sagde ...

Så fin din top er blevet, den kommer nok til at gøre lykke hos fødselaren!

Og rigtig, rigtig god tur næste weekend, NYD det.

Anonym sagde ...

Jeg glæder mig rigtig meget til at møde dig i Silkeborg Frida :-)Det er første gang jeg skal med, men uha det blir skønt at få sat navne på de webstrikkere :-)
Flotte ting du får lavet, men et nyt må til til rejsen :0)
Vi ses!

Anonym sagde ...

Hvor er Toppen altså blevet flot Frida. Smart måde at lave kant på tæppet på, den idé tager jeg lige til mig.
Glæder mig til vi ses i Silkeborg.

damsgaarden sagde ...

Hvor er den blevet smuk den lille trøje, skønne farver du har valgt. Og god tur til Danmark :-)

Anonym sagde ...

Din Top er virkelig fin - den ligner næsten en folkloreskjorte med det mønstrede på brystet. Rigtig god udnyttelse af garnet. Hvor meget brugte du?
:-) Britt

Kludemutter sagde ...

Den er gdo fin din lille barne bluse.Du er godt nok flittig, alt det du har gang i.
Håber du/i får en dejlig weekend i Silkeborg, er slet ikke det mindste misundelig ;))

Lea sagde ...

God tur til Silkeborg. Så fin din top er blevet.

Jette sagde ...

Hvor er den sød den lille top, den er også sjov at strikke. Og alt det du når. Kan du have en go' tur til festival.

Harpa Jónsdóttir sagde ...

Mikið er þetta falleg stelpa - til hamingju með hana!

Þú ert ekkert smá dugleg!

Helle sagde ...

Ej hvor blev den FLOT
Toppen
KH
Helle

Merete sagde ...

Sikke nogle fine ting du laver, Frida. Tæppet bliver en meget flot fødseldagsgave.

Anonym sagde ...

Hej Frida
Tak for din hilsen på min blog. Og hvor er pigetrøjen bare fin!
Mvh Kay

Anonym sagde ...

That modular sweater is just gorgeous! I'll have to hunt up that pattern. Thanks for sharing. Hi from St. Louis!

Betina Olesen sagde ...

tillykke med barnebarnet.... hvor er hun bare dejlig... ikke misundelig... nej nej....

Kan du nu have en god tur til Danmark... og kan du hilse alle damerne med pindene.... glæder mig til at se billeder, og se om der er nogen man kender mere ;-)

Hygge fra Betina

Helle : sagde ...

Hej Frida, den er bare super flot den HF top, kan du ikke skrive lidt om hvormeget garn du har brugt. Du er bare så flittig !!