mandag, juli 27, 2009

FO nr 20/2009


-Har strikket en kjole til Vanda. Mens jeg strikkede på sweateren til hendes morfar græd hun over at jeg ikke strikkede til hende i stedet for! Og det skulle være en kjole og den skulle være lyseröd, så nu er der rådet bod på. Hun har så födselsdag om et par uger, så jeg tror den kommer i hendes pakke sammen med en matchende t-shirt. Den er strikket med dobbelt garn, selvstribende strömpegarn og ensfarvet babyuld på pinde 4,5mm. Jeg havde i begyndelsen en opskrift fra et Navia blad, strikkefastheden passede mht til maskeantal, men åbenbart ikke med det ikke opgivne antal omgange, så jeg måtte regne det hele om når jeg kom til indtagningerne på bærestykket, så man kan vel sige at jeg har brugt opskriften halvvejs. Nu håber jeg bare hun kan lide den!
-I´ve knitted a dress for Vanda. While I was knitting the sweater for her grandfather she cried and thought I should be knitting for her instead! And it should be a dress and it should be pink, so now I´ve made amends. Her birthday is in a couple of weeks so I think it will end up as her birthday present together with a matching t-shirt. It´s knitted with double yarn, selfstriping sockyarn and solid coloured babywool on needles US7. At first I had a pattern from a Navia magazine, my gauge was right as far as number of stitches went, but apparently did not match the not specified number of rows, so I had to calculate everything for myself when I reached the decreases in the yoke, so you could say I used the pattern half of the way. Now I just hope she likes it!

8 kommentarer:

Helle : sagde ...

Den tror jeg vil klæde hende godt, rigtig sød model!

christunte sagde ...

Den er da bare så fin og lyserød, at hun vil elske den!

Unknown sagde ...

Det er da bare en lille prinsessekjole, så må vi håbe at hun vil have den på:-)

Eva S sagde ...

Läcker!
Eva i Lund

Hannestrik sagde ...

Hvor er det en fin kjole, den må bringe lykke. Hilsen Hanne

Helle sagde ...

Hun blir så fin--Hun vil elske den ;-))
Det ved os med Prinsesser ;-)

LenaL sagde ...

Åh, så jättefin den är! Klart hon kommer att gilla den!

Ha det så jättegott

Anja sagde ...

Hvor er den fin.
Er sikker på at hun vil elske den..
Anja