lørdag, oktober 14, 2006

Hvad köbte jeg så? / So what did I buy?

-Nogle indköb blev det selvfölgelig til på strikkefestivallen. Jeg fik nogle rigtig dejlige ting med hjem.
-Of course I did a little shopping at the knitting festival. I got some really nice things with me home.
-Jeg havde forudbestilt hos Lisette, Kauni i to forskellige blå nuancer. Det skal bruges til en sweater til min mand, strikket i Fair-Isle mönster, lidt á la Ruth. Han fortjener at jeg laver noget til ham, har ikke strikket noget til ham på flere år. Og så blev jeg fristet til at tage et bundt af det papegöjefarvede med, har ikke bestemt hvad det skal blive til.
-I had preordered with Lisette, Kauni in two different blue colourways. It will become a sweater for my husband, knitted in Fair-Isle pattern, a little á la Ruth. He deserves that I make him something, I haven´t knitted him anything in a long time. And I was tempted to also buy a skein of the parrotcolour as well, haven´t decided what that will become.
-Dette her köbte jeg med min dreng i tankerne. 8 nögler Vital superwash i en flot jeans-farve og to fed af Lisette´s hjemmefarvede strömpegarn. Det blå skal bruges til en sweater til drengen og strömpegarnet bliver nok til en hue/vanter/sokker til ham.
-This I bought with my boy in mind. 8 balls of Vital in a nice jeans-colour and to skeins of Lisette´s homedyed sockyarn. The blue will be part of a sweater for the boy and the sockyarn will probably become a hat/gloves/socks for him.


-Jeg fik også köbt to små fed af Bente B´s dejlige hjemmespundne alpaca/silke blanding, tænker en lille luksushalsklud til mig selv. Og 4 nögler af Kathe´s hjemmefarvede i min absolutte favoritfarvesammensætning, vi får se hvad det bliver til.
-I also bought to small skeins of Bente B´s wonderful homespun alpaca/silk blend, I´m thinking a small luxury neck thing for my self. And 4 balls of Kathe´s homedyed in my absolute favorite colourcombination, we´ll see what it becomes.









-I garnbutikken i Svendborg by, jeg husker ikke navnet på den, köbte jeg dette kit til at strikke en bamse til min lille mormorspige. Den skal hun få som julegave eller födselsdagsgave næste år. Garnet er så loddent at jeg tror ikke det egner sig til en baby der putter alt i munden. Söd, ikke?
-In the yarnshop in Svendborg town, can´t remember the name of it, I bought this kit for a knitted teddybear for my little granddaughter. She´ll get it for Christmas or her birthday next year. The yarn is so hairy, I don´t think it´s suitable for a little baby who puts everything in her mouth.

-
De to træknapper köbte jeg også af Lisette, og garnet i lysblåt med små nister i mange farver i byens butik. Perfekt til noget lille prinsesse noget.
-The two wooden buttons I bought from Lisette and the pale blue yarn with the multi-coloured specks in the towns shop. Perfect for something princessy.





-Ingeborg havde lavet disse söde huekits, jeg havde forudbestilt nogle af dem, der er graskærhuer og hindbærhuer.
-Ingeborg had made these cute hatkits, I had preordered some of them, there are pumpkins and raspberries.








-Connie havde lavet nogle super-smukke maskemarkörer og jeg faldt naturligvis i fristelsen og fik köbt nogle stykker.
-Connie had made some super-cute stitch-markers and of course I fell into temptation and bought a few.







-Til sidst blev det selvfölgelig til nogle blade, böger og enkelte opskrifter. Mange interessante ting i den bunken.

-Lastly there were of course some magazines, books and single patterns. A lot of interesting things in that pile.

2 kommentarer:

Annelie sagde ...

Så mycket fint du köpte med dig hem!

Sigurlaug sagde ...

vá, ég öfunda þig af öllu þessu garni! Mér líst rosa vel á jakkann sem þú ert að gera á Vöndu, afar smart;-) og bangsinn er frábær. Er jakkinn upp úr e-i þýskri bók? Eða blaði sem hægt er að nálgast?