mandag, marts 06, 2006

Project Multi-tasking.

-Jeg kæmper med at fölge doktorens ordre om at jeg må have flere projekter på gang samtidig. Jeg er vant til at fordybe mig i en ting ad gangen, så det er virkelig svært for mig. Jeg glemmer det hele tiden og må sparke mig selv i bagdelen. Det virker som jeg ikke kommer fremad med nogen af tingene fordi jeg synes jeg hele tiden skifter. Jeg pröver på at have en ting pr.dag, og at have en regel om at der må være fire ting i kurven. Nu har jeg jo meldt mig på tæppe-knitalong på webstrik og har gang i to forskellige tæpper, så der har jeg jo allerede to ting at gribe i, og så strikker jeg også på et sjal til mig selv der skal passe til min nye frakke fra Köbenhavn og et halstörklæde der skal blive en gave til de to store börns mor, min mands forrige fru. Hun har været igennem en hård tid med alvorlig sygdom og en stor operation så jeg fik lyst til at sende hende noget smukt.

-I´m struggling to follow the doctor´s orders about having several different projects going at once. I´m used to getting into one thing at a time so I think it´s really hard. I forget all the time and have to give myself a kick in the behind. It seems as I don´t get anywhere with anything since I´m always shifting between projects. I try to work on one thing pr day and to have a rule about having four different things in the basket. I joined the blanket knitalong in my internet knitting club and am working on two different blankets, so there I have two things, and then I´m knitting a shawl to go with my new overcoat from Copenhagen and a scarf to give to the two oldest children´s mother, my husbands former wife. She has had a rough time with serious illness and a big operation so I want to send her something nice.

-Ég er að berjast við að fylgja fyrirmælum læknisins um að vinna að mörgum hlutum í einu. Ég er vön að detta alveg ofan í eitt í einu svo þetta er erfitt. Ég gleymi mér stöðugt og þarf að sparka í rassinn á sjálfri mér. Mér finnst ég ekki komast áfram með neitt þegar ég er alltaf að skipta á milli. Ég er að reyna að vinna í einum hlut á dag og að hafa reglu um fjóra hluti í körfunni í einu. Ég skráði mig í teppa-samprjón hjá netprjónaklúbbnum mínum og er að vinna að tveimur teppum, þar eru tvö verkefni, svo er ég að prjóna mér sjal við nýju kápuna mína frá Kaupmannahöfn og trefil sem ég ætla að gefa móður tveggja elstu barnanna, fyrri konu mannsins míns. Hún er búin að vera að berjast við veikindi og stóran uppskurð svo mig langar að senda henni eitthvað fallegt.


-Det grönne tæppe har nu tre felter, og jeg har bestemt at det skal blive til et babytæppe, den förste ting jeg strikker til det ventede barnebarn.
-The green blanket now has three patches, and I have decided that it will be a baby-blanket, the first thing I knit for the coming grand-child.
-Græna teppið er nú komið með þrjá búta, og ég hef ákveðið að það verði barnateppi, fyrsti hluturinn sem ég prjóna handa væntanlegu barnabarni.




-Tæppe nr 2 er hæklet og har nu 3 ruder, vi får se hvor stort det bliver.
-Blanket nr 2 is crocheted and now has 3 squares, we will see how big it gets.
-Teppi nr 2 er heklað og hefur nú 3 ferninga, við sjáum til hversu stórt það verður.









-Mit orange sjal, til den nye frakke.
-My orange shawl, to go with the new coat.
-Appelsínugula sjalið mitt, við nýju kápuna.












-Det grönne halstörklæde til min mands forrige frue.
-The green scarf for my husbands former wife.
-Græni trefillinn fyrir fyrri konu mannsins.










-Nærbillede af mönstret i törklædet.
-Close-up of the scarf-pattern.
-Nærmynd af mynstrinu í treflinum.

2 kommentarer:

Silkemor sagde ...

Hej Frida

Jeg synes nu at du får lavet meget.
Det er smukke ting du har gang i, og når du strikker på flere ting ad gangen, kan du også pludselig blive færdig med flere ting på een gang:-) So keep going:-))))

Kh Kirsten

Anonym sagde ...

Mjøg falleg grein trevil!

Hvada garn notar du?