onsdag, juni 22, 2011

FO nr 42/2011



-For nogle år siden strikkede jeg en Green Gable t-shirt til mig selv (kan ses HER). Jeg fik den aldrig brugt, så efter en tid trævlede jeg den op og garnet gik tilbage til lageret. Nu har jeg brugt det til en födselsdagskjole til Vanda, mit barnebarn. Den er mit eget design, strikket oppefra og ned på pind 3,5mm og 4mm. Garnet er glansende egyptisk bomuld, men jeg kan ikke huske hvad det hedder. Hendes födselsdag er ikke för august, så hun får den ikke lige straks.

-A few years ago I knitted myself a Green Gable t-shirt (can be seen HERE). I never used it, so after some time I frogged it and the yarn went back into stash. Now I have used it for a birthday dress for Vanda, my granddaughter. It´s my own design, knitted topdown on needles US5 and 6. The yarn is shiny egyptian cotton, but I can´t remember the name of it. Her birthday isn´t until august, so she won´t be getting it just yet.


11 kommentarer:

Lea sagde ...

Hvor er den sød, god ide med genbrug.

Helle : sagde ...

Hvor er den bare sød, dejligt når man kan genbruge noget af det som man har liggende i gemmerne og som ikke bliver brugt.

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Hvor er den sød..dejlig at man kan genbruge garnet når det bare ligger.
Du er altså fantastisk dygtig til det der med selv at lave opskriften.

vonnie sagde ...

Sweet dress for your granddaughter..she should love it!
My 5 year old granddaughter always insists on wearing dresses!

Unknown sagde ...

Virkelig sød kjole. Og en perfekt farve til en lille prinsesse.chamy

Anonym sagde ...

Sikke nogle fine kjoler det er blevet til på det sidste. Jeg synes lacemønsteret på denne er særlig sødt!

Lotte K strik sagde ...

Sikke søde kjoler du har lavet, tak for beskeden på min blog.

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt med genbrug af garn. Rigtig fin farve, og facon. Jeg er også igang med 2 projekter af genbrug.
Mange tak for din mail, det tip som du sendte, vil jeg benytte mig af. Hvis der er andre serværdigheder, altså udover garn, vi bør se, vil vi blive glade for et lille tip om det

Irene sagde ...

Det er blevet en yndig og feminin pigekjole! Dejligt når man kan genbruge:-)

Anne-Mettes Oaser sagde ...

En yndig kjole og genbrug .. sikke fint genbrug. Trøjen med løveknapperne er super sød.
Mange tak for din hilsen på bloggen.
God weekend.
Mange hilsner
Anne-Mette

Marifetane hobi sagde ...

Çok güzel örgü elbiseler var burada ellerine sğalık arkadaşım..