mandag, juni 13, 2011

FO nr 41/2011



-En pigekjole mere er færdig. Denne gang til en kusine der har födselsdag senere hen på sommeren. Hun fylder 5 år, men alligevel har jeg strikket en kjole der er nærmere på strl 7 år, da hun er meget stor for sin alder og hun skulle jo gerne kunne bruge kjolen mere end et par måneder. Igen er det forskellig bomuld og bomuldsblandinger der er brugt, og pinde 3,5mm, og igen er det opskriften til Very Berry der står i baggrunden selvom jeg efterhånden har lavet så mange ændringer til den at den slet ikke er genkendelig længere. Og her kan ses hvad der er tilbage i posen der inden jeg startede på Vandas kjole indeholdt omkring 1 kilo garn, og jeg fik så to pigekjoler og en drengetröje ud af indholdet.

-One more girl´s dress is finished. This time for a little cousin who´s birthday is later on this summer. She´ll be 5 years old, but the dress is more like a size 7 years, since she is very big for her age and preferably she should be able to use the dress for more than a couple of months. Again I´ve used various cotton and cotton blends, needles US5, and again it´s the pattern for Very Berry which stands in the background, even though I´ve now made so many changes to it that it´s hardly recognizabe anymore. And here you can see what´s left in the bag which held around 1 kilo of yarn before I started Vanda´s dress, so I got two girls´ dresses and one boy sweater out of the contents.


7 kommentarer:

Unknown sagde ...

Den er rigtig fin, hun bliver helt sikkert glad, den lille prinsesse.

Lea sagde ...

Det er en utrolig masse du altid får strikket. Smuk kjole, også denne gang.

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den er rigtig flot..håber hun bliver rigtig glad for den..

restauranter i København sagde ...

Det er bare en supersød kjole :)


Hilsen

Palle
http://y-1.dk/

Emmy sagde ...

En rigtig fin sommerkjole i skønne farver:)

Lykke sagde ...

Ih, Hvor er det bare en fin kjole :-) Skønne, skønne farver!

Fru Knudsen sagde ...

Hej Frida. Fin kjole du har strikket. Jeg kommer til Island sidst på sommeren. Kan du måske give mig et tip om hvor jeg måske kan shoppe lidt garn på Island. Det vil glæde mig hvis du kan, du må gerne kontakte mig via mail