torsdag, juli 13, 2006

Ferie / Holiday

-I morgen rejser vi væk på ferie, 3 ugers afslapning og hygge, skönt. Vi skal op til nord-vest kysten til min lille hjemby. Vi skal sove hos min bror, der bor alene i stor lejlighed, da mine forældre jo for nylig har flyttet fra deres store hus til et meget mindre. Men vi kommer nu at være det meste af tiden hos dem. Vi skal også på landet, min mands niece og hendes mand har lige köbt hans barndomsgård og den er ved at renoveres og der skal min mand give en hånd med. Den ligger i en meget isoleret dal, meget smukt område med få mennesker. En uge skal vi også på camping med mine forældre og brödre. Det er en ride/heste stævne hvor der bliver konkurreret og racet. Vores datter skal være med, de to sidste år har hun vundet silverpladsen i börneklassen, men nu skal hun op i ungdomsklasse og er lidt stresset over det.
I dag skal der pakkes og ordnes al slags ting. Og det store problem er som vanligt; hvilke strikketöj skal med?? Jeg tror dog at jeg har bestemt mig.

-We´re going on holiday tomorrow, 3 weeks relaxing and having fun, nice. We´re going to the north-west coast to my little home-town. We will be sleeping at my brother´s, who lives alone in a big apartment, since my parents recently moved out of their big house and into a much smaller one. We will though be spending most of our time at their place. We will also go out to the countryside, my husbands niece and her husband have just bought his childhood farm and it´s being renovated and my husband has promised to lend a hand. It´s situated in an isolated valley, very beautiful surroundings and few people. One week we will go camping with my parents and my brothers. It´s a riding/horse gettogether, with competitions and racing. Our daughter has won the silverplace the last two years in the childrens section, now she will be moving up to the adolescent section and she´s a little nervous about that. So today there´s packing and a lot of things to be taken care of. And as usual the big problem is: which knittings to take along?? I think I have decided though.

-Disse tre skal i hvert fald med, håber det er nok!

-These three will be going, hope it´s enough!










-Forecast, til mig, skal være hos min mor.

-Forecast, for me, will be in mothers house.











-Kortærmet cardigan i bomuld, til min datter, den bliver i min brors lejlighed.

-Short-sleeved cardigan in cotton, for my daughter, will be in my brother´s apartment.









-Ikke endnu begyndt sjal til min venindes 50 års födselsdag, til bilen. Der vil blive meget tid i bilen, 7 timers körsel derop, hver vej, og så kommer vi jo at köre rundt for at besöge venner og familie.

-Not yet begun shawl for my friends 50th birthday, will be in the car. There will be a lot of time in the car, 7 hours drive up there, each way, and then we will be driving around to visit friends and family.



-Sön og svigerdatter og datter og svigersön skal skiftevis passe hus og katte. Jeg ved ikke hvor vidt jeg kommer til at være i netforbindelse medens jeg er deroppe, så vi får se hvad der sker her på bloggen mens jeg er væk. Hvis ikke, så siger jeg bare "Ha´det godt til jeg kommer tilbage!"

-Son and daughter-in-law and daughter and son-in-law will be taking turns at watching house and cats. I don´t know whether I will be connected while I´m up there, so we will just have to see what happens here on the blog while I´m away. If not, I just say "Take care until I come back!"

1 kommentar:

Annette sagde ...

Kære Frida og familie...
Rigtig god tur nordpå, ja og valg af strikketøj er jo altid svært.. jeg er lige igang med mit andet sjal i sommerfuglemønster som skal være en fødselsdagsgave...
Jeg starter på ferie om 10 dage...det glæder jeg mig til. og der skal strikkes i det lækre uld fra Island. så vil jeg tænke på jer alle jeg mødte..
God ferie....fra
Annette