mandag, juli 11, 2016

Min elev, forskellig slags oprydning og strikkeproblemer.

Nogen af jer husker måske at jeg fortalte om min strikke-elev. Jeg synes hun gör det så godt. Her er hendes nyeste værk, en tröje i strl ca 4 år, til hendes sösters barnebarn. Hun har selv strikket, jeg har så monteret slidsen, strikket halskant, syet ærmerne i og syet knapper på. Jeg synes hun er rigtig dygtig og at det går godt med oplæringen. Selv har jeg næsten ikke strikket noget some helst på flere uger, undtagen sokkerne herunder. Jeg har begyndt på flere forskellige ting, men alt er trævlet op igen, ingenting fanger rigtigt. Jeg har ferie og har brugt tiden til en gang hovedrengöring af hytten og jeg har set en masse hjernefrit fjernsyn. Og nu tænker jeg at jeg skal rydde lidt op i mine opskrifter. Jeg har en masse udprint og fotokopier, og jeg har en masse liggende på computeren. Dem på puteren ligger bare hulter om bulter, og de skal sorteres i mapper. Mange af dem findes også i udprint, hvilket jo slet ikke er nödvændigt at spare på, og mange fotokopier og udprint er noget jeg har erhvervet fordi det så interessant ud, men ved nærmere eftertanke er det alligevel ikke noget jeg har lyst til at lave, så der skal smides ud med hård hånd. Hvem ved, måske jeg falder over noget jeg bare må igang med.

1 kommentar:

Strikkeheksen sagde ...

Jamen tænk sig lige - ikke at vide, hvad du vil strikke! Jeg har svært ved at sætte mig ind i den situation, men jeg tænker en oprydning i opskrifterne må kunne give inspiration :-) Det er ikke så længe siden, jeg ryddede op i mine og nu er nye bunker ved at samle sig i krogene - sådan går det hele tiden. Men hvor er det en dejlig fornemmelse, når det er gjort og man har smidt ud og fået ny luft til strikkehjernen :-) God fornøjelse og god ferie :-)