lørdag, juli 07, 2012

FO nr 50/2012

- Så blev min kjole helt færdig. Her ses den med indhold. Da den er hovedsagelig af uld får den nu nok vente i skabet indtil efteråret, og det er også for varmt til at jeg kunne trække i strömpebukser for at vise den frem, og jeg må også få köbt et par i passende brun farve. Jeg er glad, synes den blev lige som jeg havde tænkt mig. Opskriften er Regnskov af Annette Danielsen (fra Strik en stund), garnet er Drops Delight sammen med en tynd röd maskinstrikketråd og kanterne er strikket i Drops Cotton Viscose, pinde 4mm (3mm til kanterne). - My dress all done, here seen with contents. Since it´s mostly from wool it will wait in the closet until autumn, and it was also too warm for me to pull on a pantyhose to show it off, and I also have to buy a pair in the right brown colour. I´m happy, I think it ended up just like I wanted. The pattern is Regnskov from Annette Danielsen (from the book Strik en stund), the yarn is Drops Delight together with a thin red machine knitting thread and the edgings in Drops Cotton Viscose, needles US6 (US3 for the edgings).
Naturligvis hedder opskriften ikke Regnskov, den hedder Skovtur, undskyld.

7 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den er godt nok flot og klær dig utrolig godt.;-))

Harpa J sagde ...

Töff! Þú átt pottþétt eftir að nota hann mikið í haust og vetur.

Strikkeheksen sagde ...

Ja, jeg var da lige mystificeret et kort øjeblik og troede jeg var kommet helt bag af dansen - siden jeg ikke havde hørt om regnskov ;-)

Superlækker kjole, der sidder godt og så skader det jo ikke, at du er lidt på forkant til efteråret :-)

Rigtig god sommer :-)

dqpage sagde ...

Regnskov eller skovtur ;o)
flot er den !
tillykke med den - den skal nok blive en tro følgesvend til efteråret.
hilsen Mona

Karin Grøn sagde ...

Klogt at være på forkant, så man ikke strikker solbluser om sommeren, så de lige når at blive færdige når sommeren er slut. Skønne farver du har fundet til den kjole

Lis sagde ...

Den er rigtig fin til dig, og at du laver efterårstøj nu er jo ingen skade vel. Den vil lyse op som en skovtur.

Kh. Lis

Sylvia sagde ...

Wow, så lekker kjole du har strikket, Frida.
Og de flotte fargesammensetningene du har satt sammen (eller er det et selvfarget garn....)?
Det blir nok en hit i høst og til vinteren. La oss håpe at det er sommervær litt til........