onsdag, august 10, 2011

FO nr 54/2011



-Jeg havde en rest hvid angora, og lidt blåt og pink silke. Af dette har jeg hæklet to par pulsvarmere, det förste par med gennemsigtige perler og det andet med mangfarvede perler, og så et halstörklæde af de sidste rester. Jeg synes det hele er blevet rigtig vellykket. Der er brugt nål 3,5mm og hæklet ud af hovedet.

-I had a rest of white angora and a little blue and pink silk. From this I´ve crocheted two pairs wristwarmers, the first one with seethrough pearls and the other with multicoloured ones, and then a scarf from the last remnants. I think it´s come out quite well. I used a size 3,5mm hook and made it up as I went along.


4 kommentarer:

Lis sagde ...

hej Frida,

Jeg tror altså at det tråd er for tykt til 3,5 mm. hæklenål !!

Kh. Lis, som venter på en lille forklaring her.

Linda sagde ...

Jeg er da helt vild med perlepulsvarmerne, elsker ting med perler :o)

Tørklædet måtte jeg lige kigge en gang ekstra på, inden jeg fandt ud af at det ikke var KÆMPESTORE masker :o)

Hvordan har du afsluttet, er det enderne fra hver enkelt række, der hænger forneden, og er rækkerne afsluttet sådan som du lige havde lyst til?
kh Linda

Fríða sagde ...

hej Linda og Lis.
jo, det er hæklet med nål 3,5mm og da jeg strikkede af det garn brugte jeg pinde 3mm. det er enderne fra hver enkelt række der hænger. jeg har bare hæklet luftmasker og så en stangmaske med 10 luftmaskers mellemrum og så afsluttet med nogle luftmasker og trukket tråden igennem den sidste maske.
kh.Frida

Anonym sagde ...

Smart måde at bruge resterne på!
Kunne rigtig godt tænke mig at se et billede af tørklædet i brug. Har nemlig lidt svært ved at forestille mig det lige nu.