mandag, november 07, 2005

Hvad strikker jeg på for tiden?

Lige i öjeblikket går det faktisk ikke ret meget fremad med strikkeri. Det er mere lidt frem og tilbage. Begyndte i sidste uge at hækle en baby-tröje af Opal 4-trådet, tænkt til en baby der skal komme til januar. Den blev dog alt for lille, nærmere en dukkestörrelse, så den blev hurtigt trævlet op igen. Pröver nok igen med en större hæklenål. Strikkede også en finlandshætte til min mindste dreng, af Netto´s tykke uldgarn, men det blev alt for tykt og stivt, han kunne slet ikke lide det, så den blev også trævlet op. Fik dog strikket et par strömper til drengen da vi i weekenden besögte nogle venner i deres sommerhus og overnattede en nat, til börnenes glæde.
Billede af sommerhussokkerne, strikket af 6-trådet Opal fra Marianne, på pinde 3,5. Modtageren er vild med dem og synes det er simpelthen genialt at garnet selv danner mönster.
Jeg strikker også indimellem på min mors sjal, den hun skal få i julegave, er nu nået til kanten rundt om. Håber den bliver færdig inden ikke for mange dage, så skal jeg nok poste et billede. Har også lige slået op til en jakke/cardigan til mig selv i dobbelt garn, en tråd bomuld og en tråd uld, i vinrödt og gammelrosa. Poster billeder af den når den begynder at se ud som nogenting. Men strikketiden bliver desværre limiteret af nogle oversættelser der har deadline meget snart, dem er jeg vist nödt til at prioritere.

Ingen kommentarer: